Bu Blogda Ara

12 Şubat 2011 Cumartesi

YENI DOGAN KOSTUMU ( elf sapkasi ve kulotu)

Acik kahverengi yunden ordugum bu kostum yeni dogan bebeklerin ilk fotograflarini cekmek icin kullaniliyor genellikle. Pirinc orguden olusan bu minik kulot bel kismindan bir ters bir yuz olmak uzere birkac sira lastik orguyle basliyor. lastikten sonra 10 sira kadar pirinc orgu oruluyor. sonra her sirada birer birer iki taraftan da eksiltiliyor. Bildiginiz ucgene benzer bir sekil ortaya cikiyor. Ag kismi olacak genislik oluncaya kadar eksiltmeye devam ediliyor.Bir 5 sira kadar ag kismi eksiltme yapilmadan oruldukten sonra bu kez iki taraftan da her sirada bir artirma yapilarak orulmeye devam ediliyor.Yeteri kadar artirma yapildiktan sonra yine on taraftaki gibi 10 sira artirmadan orulerek bel kismina gelindiginde lastik orgu ile bitiriliyor. Ancak eger dugmeler arka tarafa dikilecekse on pacanin lastigi iki taraftan da daha uzun oruluyor ve uc kisimlarina ilik aciliyor. Ben dugmeleri one diktigim icin arka parcanin lastik kismina geldigimde iki taraftan da 10 ar ilmek atarak artirdim.Ana parcanin orulmesi bittiginde paca kisimlarini ip atmak suretiyle sise takarak lastik ordum ve bu is de bittiginde de yanlarindan diktim. Dugmeleri ve minik bir aplike ile zenginlestirdim.


Sapkanin da  ilmegini saymadim dogrusu, yeni dogacak minik bir bebegin kafasina gore tahmini ilmek atarak lastikle basladim. Bir miktar ordukten sonra birkac sira pirinc orgu ile zenginlestirdim ve birkac yerinden SIK SIK eksiltmek sureti ile istedigim uzunlugu saglayana kadar ormeye devam ettim.3 ilmek kaldiginda orguyu bitirdim.Elde ettigim hafif bombelesmis ucgeni diktim ve ucuna da ponpon taktim. Cok guzel bir takim oldu,
Ayy dayanamadim, beyefendinin kostumune bir de papyon yapayim dedim ve epeyce ilmek atarak hemen birkac sira haroso ordum ve bitirdim. tam ortasini fiyonk seklinde diktim. Insallah ilk fotografinda cok yakisir minigime.

2 yorum: