Bu Blogda Ara

19 Şubat 2011 Cumartesi

ATLETIZM HAKEMLIGIM

     Q klavyeden hic hoslanmiyorum. Hele ingilteredekilerde bir cok sesli harfimiz yok. eee ben de alismisim on parmak F klavye yazmaya 30 yildir, hele hele eski bir zabit katibi olarak... dusunun simdi ,yeni mahsul medeniyet klavyesinden cektigim iskenceyi ... amaan neyse. Zaman bize uymazsa biz zamana uyalim degil mi!
Tabi harflerin yerini bulablirsem!!! :))) ( bu da gulumsemeymis) 1999 Mayis ayinda memuriyetten emekli oldum. Benim gibi  yillarca cok aktif ve cok kritik mesleklerde calismis biri evde oturabilir mi? Hasan da o sirada isini kaybetmis, iflas etmis, henuz emekli olamamis, is bulamamis, kizlar okuyor, butun evin yuku omuzlarimda....
Zaten bu nedenle emekli olmustum. Birseyler yapmaliydim. Once emekli ikramiyemle borclarimizi odedim, cokaz kalan kismini o sirada universitede okuyan kizimin harcligi icin ayirdim.Gittim bir ajansa kayit oldum bir arkadasimin tavsiyesiyle. O sirada bursada Yanik Koza adli bir dizi film cekiliyordu. Zaman zaman cagirdiklarinda figuranlik yapiyordum. Ornegin sahne bir lokantada cekiliyorsa ben de diger arkadaslar gibi lokantada musteriydik gibi..... Sonra Flash Tv.nin ajansina kaydoldum, ordada Gercek Kesit diye bir dizi cekimi vardi, bu dizilerin bir kisminda anne rollerinde oynadim. Yani ucret olarak akmasa da damliyordu.Ama cok yoruluyordum. Insanlarin hakettigini de vermiyorlar aslinda. Haksizliga hic dayanamayan biri olarak bu is bana gore degildi. O sirada Genclik ve Spor il mudurlugu ,Atletizm hakemligi kursu acmisti. Hasan eski bir atlet ve kucuk kizim yuzucu oldugundan sahalardan uzak da kalamiyordum. sabahlari gidip kosuyordum. Hemen bu kursa katildim. Aksamlari verilen bir haftalik bir kurs, ardindan iki asamali sinav.. Veee ben aday atletizm hakemiyim artik. 23 yillik resmi bir ortamdan sonra figuranlik miguranlik ... benim icin olmuyordu.
Simdi bana gore bir ugras bulmustum artik. Ilk musabakam Gencler Turkiye Sampiyonasi. Benim elime bir kronometre verdiler. Profesyonel 5 Ulusal hakem arkadasa ayak uydurmam ve kronometreyi onlar gibi tam zamanli tutmaliydim. Cok heyecanliydim. Ama hic belli etmedim. Serde gurur varya, becermedi dedirtmem ben kimseye. Ama gercekten cok basarili oldum.Aslinda ben kronometreye aliskinim. Esim gencliginde maraton kosardi. Antremanlarinda ona kronometre tutardim Ama bu baska.. 2000 yilinda il hakemi, 2009 da Ulusal hakem oldum. Tabi sinavlara girerek. Kismetse 2 yil sonra Uluslararasi hakem olacagim. Atletizm Hakemligi baska birsey. Gonul Isi, oyle aman aman bir getirisi yok ama, farkli bir ortam. Musabakalara hazirlanmak icin aylarca ter doken genclerin, cocuklarin basarilarini gormek, hele varis hakemligi yapiyorsan....  sporcu kilometerelerce kosmus, tam varis cizgisine gelmis, kan-ter icinde  kendini yere atarken onu kucaklamak.. uzerine bulasan terini dusunmeden, yere dusmesini ,caninin acimasini onlemek... kazanmasi durumunda onun sevincini paylasmak bambaska birsey.... Hasanin kostugu yillardan bilirim. Her maratonda 8-9 kilo verrir, ayaklarinin alti kocaman kocaman su toplar, tirnaklari duserdi. O nedenle atletizm hep ilgimi cekmistir.
    Aramizda cok cesitli mesleklerden arkadaslarimiz var. Her yarista yaklasik 40-50 hakem bir araya geliyoruz, Ben de dedim ki, arkadaslar bir dernek kuralim, kimse cesaret edemedi. Kollari sivadim ve 2000 yilinda Bursa Atletizm Hakemleri Dernegini kurdum.Simdi arkadaslar devam ettiriyor. Cok da iyi oldu. Yarislar yapildiginda insallah bana da gorev veririler diye dort gozle bekliyorum. Bagimlilik gibi birsey bu is. Inanin 70 yasinda hakem abilerimiz sahalardan ayrilamiyorlar. Simdi  2 aydir londrada olmam nedeniyle pistlerden uzagim. donuste insallah yine orda olacagim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder