Bu Blogda Ara

25 Eylül 2011 Pazar

ŞAKŞUKA

Çocukluğumda KIZARTMA denildiğinde aklımıza patates-patlıcan ve biber kızartması üzerine de domates sosu gelirdi. şimdi buna ŞAKŞUKA diyorlar galiba. bildiğimiz kızartma işte... Ben pek fazla tavada kızartma yapmam, eh ne de olsa yaşımız bir hayli ilerledi fazla yağdan sakınmamız lazım , ondan sanırım.Ama geçenlerde birden heveslendim. Eski yıllar aklımdan geçti.
annemin, bahçenin bir köşesinde taşlardan yaptığı ocakta, kara tavada pişirdiği ve bahçedeki kum yığının üzerinde babamın yetiştirdiği uzun domateslerden yaptığı sarmısaklı sosun kokusunu hissettim birden. Allah rahmet eylesin. annemin yemekleri muhteşem olurdu. Hele kışın fırınlı döküm sobanın üzerinde pişirdiği kuru fasulyenin tadına doyum olmazdı.
Neyse sadede gelelim, ben de kızartma yaptım. yani yeni ismiyle şakşuka tabi üzerine de domates sosunu ihmal etmedim. Ayyy çok güzel oldu. Valla sabah kahvaltısında bile yedik .Hımmmm elllerime sağlık.


2 yorum: